OKUL ÇAĞINDA BESLENME - ÖZEL ARAMYAN UNCUYAN ERMENİ İLK VE ORTAOKULU

İçeriğe git

Ana menü:

OKUL ÇAĞINDA BESLENME

SAĞLIK > BESLENME DOSTU OKUL PROJESİ

                   
Geleceğin yetişkinlerinin daha ilk yıllardan itibaren amaçlı ve nitelikli yetiştirilmeleri gerekmektedir. Çünkü toplumların geleceği, yetiştirdikleri genç nesillere bağlıdır. Toplumun ekonomik ve sosyal açıdan gelişebilmesi ve çağdaşlaşma seviyesine ulaşabilmesi, bedensel ve zihinsel açıdan güçlü, sağlıklı ve yetenekli bireylerin varlığı ile mümkün olur.
Yapılan çalışmalarda, yetersiz ve dengesiz beslenen öğrencilerin dikkat sürelerinin kısaldığı, algılamalarının azaldığı, öğrenmede güçlük ve davranış bozuklukları çektikleri, okulda devamsızlık sürelerinin uzadığı ve okul başarılarının düşük olduğu ortaya konmuştur.
Hem bedensel hem de zihinsel enerji için dengeli sağlıklı bir beslenme planı yapılmalı.
Kahvaltı günün en önemli besinidir ve sağlıklı beslenme alışkanlığının küçük yaşta kazandırılması gerekir.
İlkokul çağındaki bir öğrencinin günlük 1700-1800 kaloriye ihtiyacı vardır. Öğle yemeğinde en az 400, en fazla 600 kalori alması gerekir.
Obezitenin ve sağlıksız ayaküstü fast food beslenmenin salgın bir hastalık durumuna geldiği günümüzde çocuklarımızın damak tatlarını küçük yaşlarında sağlıklı seçeneklere yönlendirmeliyiz.
Öğrencilerimizin çikolata, bisküvi, hamburger, cips, kola gibi zararlı seçeneklerden uzak tutulması gerekiyor. Çikolata, cips, bisküvi ve şeker gibi gereksiz kalori, doymuş yağ içeriklerinden uzak durulmalıdır.Onların damak tatlarına uygun sağlıklı seçenekler de mevcuttur.Taze hazırlanmış soğuk sandviçleri, poğaça ve kekler çocukları besin katkı maddelerinden , sağlıksız beslenmekten uzak tutacak.
Sağlıksız yiyecekleri asla ödül olarak kullanmayın , bu şekilde çocuklara şekerli, yağlı gıdaların meyve ve süt ürünü gibi sağlıklı gıdalardan daha iyi olduğu düşüncesini aşılarsınız.
Çantasında en önemlisi olan suyu koymayı da unutmayın.
Çocukların sağlıklı beslenmesi için dört besin grubunda bulunan çeşitli besinlerden yeterli miktarlarda ve dengeli bir şekilde tüketmeleri gerekmektedir. Süt grubunda yer alan süt, yoğurt, et grubunda yer alan et, tavuk, yumurta, peynir, kuru baklagiller, sebze ve meyve grubu ve tahıl grubuna giren ekmek, bulgur, makarna, pirinç vb. besinlerin her öğünde yeterli miktarlarda tüketilmesi önerilmektedir.Mercimek, kuru fasulye gibi besinler, bulgur-pirinç gibi besinlerle bir arada yenirse vücudumuza daha çok yarar sağlar. Okul menümüz de bu şekilde hazırlanmaktadır.
Vücudumuz için gerekli olan kalsiyum ve riboflavinin en iyi kaynağı olan süt, yoğurt ve peynir grubudur. Çocukların özellikle kemik ve diş sağlığı, büyüme ve gelişme, dokuların onarımı, sinir ve kasların düzenli çalışması, vücudun bağışıklık sisteminin güçlenmesi için önemlidir.Okul menümüzde hergün süt gurubu ürünler bulunmasına çalışıyoruz.
Ayrıca, hastalıklara karşı daha dirençli olmaları, göz, cilt ve sindirim sistemlerinin sağlıklı olması için her gün 5 porsiyon taze sebze veya meyve tüketmeleri önerilmektedir.
Öğrenciler için en önemli öğün kahvaltıdır demiştik. Bütün gece süren açlıktan sonra, vücudumuz ve beynimiz güne başlamak için enerjiye gereksinim duymaktadır. Kahvaltı yapılmadığı takdirde, dikkat dağınıklığı, yorgunluk, baş ağrısı ve zihinsel performansta azalma olmaktadır. Bu nedenle, güne yeterli ve dengeli yapılan bir kahvaltı ile başlamak öğrencilerin okul başarısının artmasında son derece önemlidir. Çocukların her sabah düzenli olarak kahvaltı yapma alışkanlığı kazanmalarına özen gösterilmelidir. Peynir, haşlanmış yumurta, taze meyve suyu, birkaç dilim ekmek veya 1 bardak süt, poğaça, mandalina çocuklar için yeterli ve dengeli bir kahvaltı örneğidir.
Gün boyu fiziksel ve zihinsel performansın en üst düzeyde tutulabilmesi, düzenli olarak ara ve ana öğünlerin tüketilmesi ile mümkündür. Bu nedenle, öğün atlanmamalıdır. Günlük tüketilecek besinlerin 3 ana, 2 ara öğünde alınması en uygun olanıdır.
Okul dışındaki öğünlerini  aylık olarak duyurulan öğlen menüsüne göre planlayabilirseniz besin çeşitliliğini sağlamış olursunuz.
Açıkta satılan besinler, yeterince güvenilir ve temiz değildir. Ayrıca, uygun koşullarda muhafaza edilmedikleri için çabuk bozulma riski taşırlar.
Vücudun düzenli çalışması, tüketilen besinlerin vücuda yararlılığının artırılması, çocukların fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişimlerine olumlu katkı sağlamaları açısından fiziksel aktivitenin artırılmasına da önem verilmelidir. Bu nedenle, çocukların gerek okul yönetimi gerekse de ebeveynleri tarafından sevdikleri herhangi bir spor dalı ile ilgilenmeleri teşvik edilmelidir.
Sağlıklı yaşam için çocuklara el yıkama ve diş fırçalama alışkanlığının kazandırılması da çok önemlidir. Kirli eller, basit bir soğuk algınlığından ölümcül hastane enfeksiyonlarına kadar pek çok hastalığın nedeni olabilmektedir. Bu nedenle çocuklara, özellikle yemek yemeden önce ve sonra, tuvalete girdikten sonra, dışarıda oyun oynadıktan sonra, dışarıdan eve gelince ellerini, ılık akan su altında sabun ile iyice ovuşturarak yıkamaları konusunda alışkanlık kazandırılması gerekmektedir.
Menülerimizi ve yiyecekleri hazırlarken tüm bunlara dikkat etmeye çalışıyoruz.Hijyene ve taze malzeme kullanına önem veriyoruz. Amacımız çocuğun gün içerisinde harcadığı kaloriyi dikkate alarak mevsimsel meyve ve sebzeler ile hazırlanmış yemekleri sunmak. Gün içerisinde mutlaka süt ürünü, karbonhidrat, hayvansal kaynaklı protein, sebze, meyve vb tüketmelerin için çaba sarfediyoruz .Ayrıca okul öğrencilerine uygun porsiyonlarda verdiğimiz yemeklerden , ana yemek ve salatayı doymayan öğrencilere tekrar servis yapmaktayız.Ancak karbonhidrat gurubu pilav , makarna benzeri yemeklerde ve tatlıda ikinciyi vermekten kaçınıyoruz.

Amacımız bedensel ve zihinsel açıdan güçlü, sağlıklı ve yetenekli nesiller yetiştirilmesine beslenmeleri ile katkı sağlamaktır.

Saygılarımızla,

Arşaluys Balmumciyan
Allure Yemek

 
İçeriğe dön | Ana menüye dön